Věnuje se intuitivní pedagogice, je spoluautorem knih Jak se učí živě, Kdyby lidi byli stromy a zakladatelem stránek digideti.cz Jan Kršňák sdílí s rodiči i pedagogy rady a inspiraci, jak postupovat s výchovou dětí pobíhajících digitální krajinou.
Jak děti díky obrazovkám objevují svět a co při tom objevují jejich rodiče?
Máme-li pocit, že se děti v digitálních světech ztrácí, často je to kvůli tomu, že se v nich ztrácíme my sami. Ale tam, kde mezi rodiči a dětmi vládne důvěra, vzájemné porozumění a láska, se nikdo ztratit nemůže. I v digitalizované společnosti jsou pro děti stále těmi nejdůležitějšími zdroji informací rodiče. Třeba se v počítačových hrách a sociálních sítích nevyznáme tolik jako ony, ale stále jim můžeme předat schopnosti, jež jim umožní žít smysluplný, klidný a radostný život. Možná by to za nás mohl udělat internet nebo škola, ale spíše bude lepší, když se do toho pustíme sami.
Jaký vliv má zacházení s technologiemi na zdravý vývoj dětí?
Jak k technologiím přistupovat v předškolním a jak ve školním věku?
Jsou pro děti obrazovky vhodné a od kolika let?
Kdy koupit dítěti telefon, kdy jej nechat s počítačem o samotě, kdy mu dovolit přístup na Internet?
Co můžeme udělat pro jejich bezpečnost a vlastní klid?
Jak to vnímají samotné děti? Co prožívají děti, když tráví čas na internetu? Co poznávají o světě a jak se zde učí chápat, co znamená být člověkem? Jak se mění krajina dětství, jsou-li po ní rozházeny digitální technologie.
Můžeme se někdy vůbec přestat bát, co všechno se dětem v kyberprostoru může stát?
Ano, určitě můžeme. Není to vlastně zase tak složité, řekneme si, jak na to. A k tomu se nad tématem dětí a technologií můžeme ledasčemu přiučit o životě samém.
Děti to zvládnou, když to zvládneme my.
Délka: 2 - 2,5 h
Podívejte se na další přednášky z cyklu Sirény.
A proč Sirény?
Protože pravidelně každou první středu v měsíci ve 12.00 h lákají do TRISIA! Tak si to zapamatujte a vždy, jak uslyšíte zvuk sirén, mrněte na náš web, co se u nás děje. :-)
Komentáře